Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to the current issue
Skip to site footer
Open Menu
Progress in Science Education (PriSE)
Progress in Science Education (PriSE)
Current
Archives
About the Journal
Focus and scope
Editorial Team & Reviewer
Privacy Statement
Contact
Submissions
Information for authors
Submit your contribution
Search
Register
Login
Submit your contribution
Current Issue
Vol. 6 No. 2 (2023)
Published:
2022-11-18
Articles
Academic self-concept of gifted and nongifted biology students
indications for domain-specific gifted education
Colin Peperkorn, Claas Wegner
6-19
Article PDF
Nutzung von metakognitiven Strategien beim Transfer von physikalischen Konzepten
Entwicklung und Anwendung eines Messinstruments für Transferstrategien
Daniel Gysin, Andreas Müller, Dorothee Brovelli
20-42
Article PDF (Deutsch)
Biologiedidaktische Interessens- und Motivationsforschung zum ausserschulischen Lernen im Wattenmeer
Till Schmäing, Norbert Grotjohann
91-101
Article PDF (Deutsch)
Registered Research Plans
A Professional Development Program to Foster Science Teachers’ Professional Competence, Enhance Classroom Practice, and Improve Student Outcomes Related to Scientific Reasoning
Richard Sannert, Moritz Krell
47-62
Article PDF
Research-Based Report of Practice
Entwicklung und Beforschung einer Lehrveranstaltung zu Physical Computing mit Arduino in der mathematisch-naturwissenschaftlichen Lehramtsausbildung
Angelika Bernsteiner, Claudia Haagen-Schützenhöfer, Philipp Spitzer, Thomas Schubatzky
63-90
Article PDF (Deutsch)
Recension
Rezension: Weselek, J., Kohler, F. & Siegmund, A. (Hrsg.). (2022). Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung. Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung
Patrick Kunz
43-46
Article PDF (Deutsch)
View All Issues
More information about this journal can be found
here
.
Information
For Readers
For Authors
For Librarians