Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to the current issue Skip to site footer

Progress in Science Education (PriSE)

Progress in Science Education (PriSE)
  • Current
  • Archives
  • About the Journal
    • Focus and scope
    • Editorial Team & Reviewer
    • Privacy Statement
    • Contact
  • Submissions
    • Information for authors
    • Submit your contribution
Search
  • Register
  • Login
  • Submit your contribution

Current Issue

Vol. 6 No. 2 (2023)
					View Vol. 6 No. 2 (2023)
Published: 2022-11-18

Articles

  • Academic self-concept of gifted and nongifted biology students indications for domain-specific gifted education

    Colin Peperkorn, Claas Wegner
    6-19
    • Article PDF
  • Nutzung von metakognitiven Strategien beim Transfer von physikalischen Konzepten Entwicklung und Anwendung eines Messinstruments für Transferstrategien

    Daniel Gysin, Andreas Müller, Dorothee Brovelli
    20-42
    • Article PDF (Deutsch)
  • Biologiedidaktische Interessens- und Motivationsforschung zum ausserschulischen Lernen im Wattenmeer

    Till Schmäing, Norbert Grotjohann
    91-101
    • Article PDF (Deutsch)

Registered Research Plans

  • A Professional Development Program to Foster Science Teachers’ Professional Competence, Enhance Classroom Practice, and Improve Student Outcomes Related to Scientific Reasoning

    Richard Sannert, Moritz Krell
    47-62
    • Article PDF

Research-Based Report of Practice

  • Entwicklung und Beforschung einer Lehrveranstaltung zu Physical Computing mit Arduino in der mathematisch-naturwissenschaftlichen Lehramtsausbildung

    Angelika Bernsteiner, Claudia Haagen-Schützenhöfer, Philipp Spitzer, Thomas Schubatzky
    63-90
    • Article PDF (Deutsch)

Recension

  • Rezension: Weselek, J., Kohler, F. & Siegmund, A. (Hrsg.). (2022). Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung. Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung

    Patrick Kunz
    43-46
    • Article PDF (Deutsch)
View All Issues
More information about this journal can be found here.

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

ISSN 2405-6057

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.