Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Progress in Science Education (PriSE)
Current
Archives
About the Journal
Focus and scope
Editorial Team & Reviewer
Privacy Statement
Contact
Submissions
Information for authors
Submit your contribution
Search
Register
Login
Submit your contribution
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 2 (2023)
Vol. 6 No. 2 (2023)
Published:
2022-11-18
Articles
Academic self-concept of gifted and nongifted biology students
indications for domain-specific gifted education
Colin Peperkorn, Claas Wegner
6-19
Article PDF
Nutzung von metakognitiven Strategien beim Transfer von physikalischen Konzepten
Entwicklung und Anwendung eines Messinstruments für Transferstrategien
Daniel Gysin, Andreas Müller, Dorothee Brovelli
20-42
Article PDF (Deutsch)
Biologiedidaktische Interessens- und Motivationsforschung zum ausserschulischen Lernen im Wattenmeer
Till Schmäing, Norbert Grotjohann
91-101
Article PDF (Deutsch)
A virtual reality learning environment for high school students to learn the concepts of the electric field and potential
Preliminary results of an intervention study
Roman Schmid, Andreas Vaterlaus; Andreas Lichtenberger
102-113
Article PDF
Registered Research Plans
A Professional Development Program to Foster Science Teachers’ Professional Competence, Enhance Classroom Practice, and Improve Student Outcomes Related to Scientific Reasoning
Richard Sannert, Moritz Krell
47-62
Article PDF
Research-Based Report of Practice
Entwicklung und Beforschung einer Lehrveranstaltung zu Physical Computing mit Arduino in der mathematisch-naturwissenschaftlichen Lehramtsausbildung
Angelika Bernsteiner, Claudia Haagen-Schützenhöfer, Philipp Spitzer, Thomas Schubatzky
63-90
Article PDF (Deutsch)
Book Review
Rezension: Weselek, J., Kohler, F. & Siegmund, A. (Hrsg.). (2022). Digitale Bildung für nachhaltige Entwicklung. Herausforderungen und Perspektiven für die Hochschulbildung
Patrick Kunz
43-46
Article PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians