Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Progress in Science Education (PriSE)
Current
Archives
About the Journal
Focus and scope
Editorial Team & Reviewer
Privacy Statement
Contact
Submissions
Information for authors
Submit your contribution
Search
Register
Login
Submit your contribution
Home
/
Archives
/
Vol. 6 No. 1 (2023): Special Issue: Proceedings of the 12th DiNat Forum 2022
Vol. 6 No. 1 (2023): Special Issue: Proceedings of the 12th DiNat Forum 2022
Published:
2022-11-17
Articles
Young children’s pre-instructional ideas of energy
steppingstones or stumbling stones for learning the scien-tific concept of energy?
Franziska Detken
6-23
Article PDF
Erkenntnisgewinnung in den Naturwissenschaften
Entwicklung des Lawinenwissens zwischen 1820 und 1930
Sabine Stössel, Armin Rempfler
24-42
Article PDF (Deutsch)
Praktisch-naturwissenschaftliches Arbeiten mit einem neuen Lehrmittel: Alles neu oder alles beim Alten?
Susanne Metzger, Alexandra Totter, Daniela Müller-Kuhn
56-68
Article PDF (Deutsch)
Capturing prospective teachers’ beliefs about experimentation in geography classrooms
Validation of a new instrument
Hanna Velling, Jan Christoph Schubert
69-79
Article PDF
Research-Based Report of Practice
Evolution in Schweizer Lehrplänen
Judith Lanka, Pitt Hild, Daniele Milani, Justine Letouzey-Pasquier
43-55
Article PDF (Deutsch)
Teaching with digital biology
Opportunities from authentic sequences and 3D models
François Lombard, Julien Da Costa, Laura Weiss
80-97
Article PDF
La conception de l’espace par le corps enseignant de l’école primaire en formation
Marco Lupatini
98-108
Article PDF (Français (France))
Mit Mikrocontrollern: Dynamische Daten in den Naturwissenschaften – eine SWOT-Analyse
Stephanie Eugster, Fabian Reifler, Mathias Kirf
109-128
Article PDF (Deutsch)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians